BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 26, 2013

hairannya dunia


Abu Zar Al-Ghiffari r.a berkata : “Saya berkata kepada Rasulullah saw” : Apakah kandungan suhuf Nabi Musa?” Baginda menjawab :

“Keseluruhannya adalah pengajaran”.

Aku merasa hairan terhadap orang yang yakin kepada kematian tetapi masih terus bergembira.

Aku hairan kepada orang yang yakin tentang neraka tetapi ia masih ketawa.

Aku hairan terhadap orang yang meyakini qadar ketentuan Allah tetapi masih kecewa.

Aku hairan terhadap orang yang melihat dunia yang membolak balik penghuninya tetapi ia masih merasa aman terhadap dunia.

Aku juga merasa hairan terhadap orang yang meyakini adanya hisab di kemudian hari tetapi masih tetap tidak beramal (untuk beramal)

Riwayat Ibnu Hibban


#Fathi Yakan (2008). Apa Ertinya Saya Menganut Islam . 



Dan aku merasa malu. Dalam jutaan golongan ini, aku tidak terkecuali.


26 Jun 2013
2.17 pagi
IPG Perlis


No comments: