BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, May 20, 2011

dia orang biasa

Semalam peperiksaan sudah bermula. Seperti peperiksaan semester lepas, sememangnya aku nantikan seraut wajah itu. Sebetulnya, seraut wajah itu sentiasa bertamu secara realiti tetapi aku tidak tahu kenapa kehadirannya di sini lebih memberi makna. Mungkin sesuatu yang tidak biasa terjadi menjadikannya lebih bermakna. Dan aku suka itu.

Dalam dewan peperiksaan, aku pandang ke kiri. Aku kira 100 darjah di kiri aku itu, kelihatan kelibat hijau yang aku tunggu. Owh dia! Setenang wajahnya, begitulah sejuk pandangan barang siapa yang melihatnya. Tak perlu aku menyatakan siapa dia, kerana dia adalah dia yang aku kenal.

Lewat pertemuan pertama kalinya, aku rakam wajah itu ke dalam kotak memori yang tidak akan pernah mampu aku lupuskan. Mungkin sampai bila-bila. Aku harap begitu.

Benar! Aku kagum dengannya. Walau dikatakan skema, atau budak surau yang tidak tahu bersosial, biarkanlah dia. Sekurang-kurangnya dia ambil peduli akan hidup yang hanya sekadar persinggahan di atas muka bumi ini.

Sudah lama aku tidak menulis tentang dia. Kerana tiada yang istimewa tentangnya yang perlu aku ceritakan berulang kali. Dia hanya insan biasa.Tapi menyedari bahawa perjuangan ini belum selesai!


 







20 Mei 2011
11.30 pagi
IPG Perlis

No comments: